26 Ocak 2015 Pazartesi

DIY Ev yapımı yaprak maske( homemade sheet mask)

merhabalar,bugün size çok basit bir tarifim var. Gratis,watsons gibi kozmetik marketlerde satılan tek kullanımlık yaprak maskeleri seviyorsanız çok daha ucuza onları kendiniz yapabilirsiniz! Ek olarak bulamayacağınız tek şey maskeler olabilir ki onları şurdan  temin edebilirsiniz.Bu benim satın aldığım satıcı. 5 dolara 100 adet maskeyi aliexspress'ten temin edebiliyorsunuz.
Ve sonrasında 100 adet maske sizin tercihiniz ve malzemenize kalıyor!İster anti-aging özellikli ister arındırıcı ister nemlendirici maske yapın.Cildinizin ihtiyacına göre elinizdeki yağları değerlendirebilirsiniz.
Şu şekilde ufacık hap gibi bir şey ancak ıslandığı anda rahatlıkla açılıp genişliyor.Açarken yırtılır mı acaba diye korkmuştum ancak o kadar rahat açıldı ki şaşırdım doğrusu.İsterseniz suyla ıslatabilirsiniz ben gülsuyunu tercih ettim.
Gördüğünüz gibi bildiğiniz yaprak maske şeklini alıyor.Daha sonra malzemelerinizi düz bir kapta karıştırıp maskeye iyice yediriyorsunuz.
Ben gülsuyunu karışımın içine de ekledim.Keten tohumu yağı ise benim vazgeçilmezim.İçindeki yüksek orandaki e vitamininin ciltte iyi gelmediği şey yok gibi.Cilt lekeleri,kızarıklık,akne,güneş yanığı,egzama vs...Yine e vitamini açısından doygun ayrıca anti oksidan özellikleri bulunan buğday özü yağı hücre yenileyici özelliğiyle de anti-aging özellik katıyor maskemize! Ve son olarak sabit yağlarla karıştırıldığında (keten tohumu yağı gibi) cildi aydınlatan,lekeleri açan menekşe yağınıda ekleyip karıştırdım.
Su veya gülsuyuyla açtığımız maskemizi bu karışıma iyice bandırıyoruz ve yüzümüzde 15-20 dakika bekletip maskeyi atıyoruz.
Yüzümüzde kalan yağı istersek ovalayarak yüzümüze yedirebiliriz istersekte yüzümüzü yıkayabiliriz.İşte hepsi bu! Ev yapımı maskemiz bu kadar basit ve ucuz.Elinizde ne malzemeler varsa,ya da cildinizin neye ihtiyacı varsa ona göre kendi maskemizi kendimiz yapıyoruz.Dediğim gibi ek olarak almamız gereken sadece maske, o da 5 dolara 100 adet alarak oldukça hesaplıya geliyor.Siz ne dersiniz deneyecek olan var mı?

2 yorum:

Popüler Yayınlar